مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: بیش از ۵۰ مورد از نیازمندی‌های کودکان در دوران کرونا جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال شده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، فاطمه‌السادات حسینی افزود: با شیوع ویروس کرونا و راه افتادن پویش «در خانه بمانیم» در سطح کشور، حوزه بانوان استانداری با تهیه کلیپ و پوسترهای مختلف برای بیش از ۱۰ هزار نفر در فضای مجازی، تلاش کرد به بانوان به عنوان مدیران مدیریت بحران در خانواده برای ترغیب خانواده‌ها برای ماندن در خانه کمک کند.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار ماسک و گان توسط بانوان در کارگاه‌های سراسر استان تولید شده و در این مسیر بیش از ۳۰ هزار بانوی بسیجی در کارگاه‌های تولیدی لوازم بهداشتی به صورت جهادی فعالیت داشتند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: تدوین طرح ضربتی و جامع حمایت از بانوان صاحب ۱۰ حرفه از مشاغل خرد و خانگی در بحران کرونا و انجام مشاوره‌های رایگان روانشناسی برای خانواده‌ها و کودکان از طریق فضای مجازی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده برای حداقل ۵ هزار نفر از دیگر اقدامات حوزه بانوان استانداری است.

حسینی افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای بیش از ۲۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانواده در کارگاه‌های تولید ماسک اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: در دوران شیوع کرونا برای بیش از 3 هزار و ۷۰۰ نفر از خانواده‌های در معرض آسیب در مناطق محروم آموزش چهره به چهره و همکاری‌های لازم برای گندزدایی و ضد عفونی مناطق حاشیه شهر توسط ۱۴۰ سازمان مردم‌نهاد در سراسر استان انجام شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: توزیع سبدهای غذایی و پک بهداشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که توسط بانوان خیر و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده برای حداقل ۱۰ هزار نفر انجام شد.

کد خبر 507216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha